onsdag, februar 18, 2009

Nytt år - Ny start


Et nytt år blir ofte til en ny start, hvorfor er det slik?
Jeg tror hvert veiskille i livet gir en mulighet til å begynne på nytt.
- Ny høst – nye muligheter, hørte jeg til stadighet da jeg studerte. Da var høsten det store veiskillet, og jeg fikk starte på ny med ubrukte ideer og nye utfordringer.
Men da jeg begynte i arbeidslivet, og nå har hvert der noen år, da ser det ut til at det er ved årsskiftet muligheten til å begynne på nytt blir tydeligere for meg.
Nytt år – en mulighet til å starte med blanke ark.

Ved et årsskifte ser jeg meg tilbake på det som har endret seg gjennom fjoråret, og jeg gleder meg over det som skal bli annerledes i det nye. Hvordan har endringene vært for deg i ditt liv?

Etter en omorganisering i Norea i løpet av hele 2008, ser jeg som en av de personlig berørte i situasjonen, at 2009 er en ny start for vårt mediearbeid. Selv har jeg lagt bak meg årene som har gått, og ser på de store mulighetene og spennende utfordringene som ligger der framme.
En ny start - nye muligheter.

I løpet av 2008 var det flere av mine venner og bekjente som mistet nære venner eller slektninger. Det er tøft å begynne et nytt år uten sine nærmeste.
Noen av mine venner begynte i ny jobb i løpet av fjoråret, andre begynte i jobb for første gang.
En ny start - noe har endret seg.

En ny start kan føre med seg bekymringer. Det kjenner jeg i hvert fall selv, at bekymringene kan komme fort. De trenger ikke vare lenge, men før jeg helt har oversikten kan de ligge der og lure. Hva skjer? Hvorfor? Hvordan? Hva kommer ut av dette?
Noen ganger må jeg bare hoppe i det.
En ny start – kan gi bekymringer.

"Herrens miskunn er det at det ikke er forbi med oss. Hans barmhjertighet har ennå ikke tatt slutt. Den er ny hver morgen, din trofasthet er stor". Klag 3.22-23

Artikkelen er hentet fra Noreablad nr1/2009, skrevet av meg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en liten hilsen når du er innom, det setter jeg pris på. Har du ikke konto, bruk ANONYM og husk å skriv hilsen og navnet ditt..:

Free Hit Counter