fredag, februar 20, 2009

Familiefirmaet sin tid er over



I 1979 starta min farfar, Inge, firmaet Vartdal Transport. Det triste er at denne uka ble firmaet slått konkurs...noe som er mer vemodig enn noe annet.
Det er merkelig hvordan slike milepæler får en til å stoppe opp, og å tenke på hva vil ta slutt neste gang? Hvordan ender ting? Hva er konsekvensene av hva man gjør?

Noen sier at finanskrisen ikke har nådd Norge----det er de som ikke er berørt som sier det.
Jeg tror at når de større bedriftene ikke lenger tør å satse, så er det logisk at det til slutt vil gå utover de mindre bedriftene, og igjen de ansatte som vil miste jobbene. Sånn er det, og sånn har det blitt.
Tiden er der nå hvor ettervirkningene av at satsingen tok slutt på høsten 2008, nå vil ringvirkningene vare og nok bli verre på høsten 2009.

Igjen må jeg si at jeg er heldig som har en jobb som ikke er en jobb i noen konkurranse. Men en trygg jobb, med et trygt mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en liten hilsen når du er innom, det setter jeg pris på. Har du ikke konto, bruk ANONYM og husk å skriv hilsen og navnet ditt..:

Free Hit Counter