onsdag, januar 12, 2011

Gulrotmuffins - HERLIG GODE!


4 egg
3 dl sukker
3 dl hvetemel
2 ts natron
1 ts vaniljesukker
1 ts salt
1-2 ts kanel
1,5 dl soya olje
ca 5 dl raspa gulerot
 
 
Krem på toppen vispes luftig
100 g tine naturell
100 g tine annanasost
75 g smør
150 g melis
 
 
Egg og sukker vispes til eggedosis
(Eg bruker å ha natron i eggedosisen for å unngå natronsmak)
hell oljen i eggedosisen og vend godt.
Sikt i hvetemel, vaniljesukker, salt og kanel og bland forsiktig.
Tilslutt reven gulerot.
 
Fyll store muffinsformer halvfulle og steik i 170-175 grader i ca 1 time

2 kommentarer:

  1. Anonym8:35 a.m.

    No er dei kopiert - og eg skal og prøve å vere flink husmor ein dag:)
    Nyt livet med Benjamin!!
    Anne Birgitte

    SvarSlett
  2. Anne Mette1:38 a.m.

    Prøvde oppskrifta di i går, de ble gode:) Men 1 time steketid? Mine sto inne max en halvtime tror jeg...(Men da hadde jeg ikke så store muffinsformer heller da...) Takk for at du delte denne oppskrifta med oss:)

    SvarSlett

Skriv en liten hilsen når du er innom, det setter jeg pris på. Har du ikke konto, bruk ANONYM og husk å skriv hilsen og navnet ditt..:

Free Hit Counter