mandag, april 16, 2007

Bekymringer, hva er det?


Bekymring er å tenke på fremtiden som om det ikke fantes noen Gud.

Det står det i kommentaren til dagens bibelvers.

For en tid tilbake hørte jeg en eldre kvinne takke en annen kvinne, fordi hun ble minnet på at hun kunne legge sine bekymringer over på Gud. Da tenkte jeg: - Det er godt at de som har levd fire ganger så lenge som jeg og kan glemme det.


Jesus sier: "Så vær ikke bekymret for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage."

Matt. 6,34


Dette trenger jeg selv å bli minnet på hver dag. Og for et menneske som meg som har behov for det visuelle, så må jeg si at det er sterkt å skal få lov til å legge alle bekymringen fra seg. Det er ikke enkelt. Kanskje flere har det på samme måte?



3 kommentarer:

  1. Anonym1:45 p.m.

    Hei Ragnhild!
    Kjekt å lese på siden din. Takk for bibelverst. Det var vist til meg..

    SvarSlett
  2. oj..Gudny..så koselig..håper det går bra med deg..

    SvarSlett
  3. Anonym1:42 p.m.

    Fil.4.6.."vær ikke bekymret for noe, men legg alt dere har på hjertet fram for Gud, i påkallelse og bønn med takk.

    SvarSlett

Skriv en liten hilsen når du er innom, det setter jeg pris på. Har du ikke konto, bruk ANONYM og husk å skriv hilsen og navnet ditt..:

Free Hit Counter