tirsdag, juli 31, 2007

Slekter fra handelstanden


Da kan jeg endelig få legge ut bilder av sommerens hittils største happening. I helgen var jeg på mitt første slektsttevne. Min bestemor sine foreldre, altså mine oldeforeldre sin slekt. Vi var 70 stk samlet på Sandsøya, på Sunnmøre. Ikke spør hvor denne øya ligger...
Men...for å si det sånn, jeg fikk lære at jeg muligens stammer fra hanseatene, de som kom som unge gutter fra hansastaden og landsbyer i Tyskland, for å gjøre karriere i Norge. Spennende? Tja...muligens...
Til og med kongen i sin tid, har hatt kontakt med min slekt da, på en eller annen måte...men dette kan jeg ikke mye om, og hvor mye som er sant...det kan man aldri sikkert vite.
Men en fin kake ble det, og ialt litt over hundre mennesker har kommet etter desse to personene, Karl og Laura Kristine.



















1 kommentar:

  1. Anonym2:08 p.m.

    den kaka såg god ut, men er det ikke litt brutalt å spise sine oldeforeldre??;-) Godt å se det er liv i bloggen Ragnhild!!

    SvarSlett

Skriv en liten hilsen når du er innom, det setter jeg pris på. Har du ikke konto, bruk ANONYM og husk å skriv hilsen og navnet ditt..:

Free Hit Counter